www.rozgadani.4ra.pl

Rozmowy o Sklepach Internetowych

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 204 55

szybol
Administrator
Windows 7Chrome 48.0.2564.109

Jakie doświadczenia z Pocztą Polską?

Czasami koszt transportu ma dla klienta tak duże znaczenie, że sprzedawca musi skorzystać z oferty Państwowego przewoźnika.

Jakie zatem macie doświadczenia z Pocztą? Czy macie może podpisaną umowę?

Offline

#2 207 22

odzwierny
Administrator
Windows 7Chrome 48.0.2564.109

Odp: Jakie doświadczenia z Pocztą Polską?

Ja mam ogólnie dobre doświadczenia. Nie mam podpisanej umowy, ale przesyłki dochodzą naprawdę szybko. Zdarzyło mi się chyba 2 razy, że przesyłka zaginęła, ale zgłosiłam to na pocztę i otrzymałam zwrot pieniędzy.

Oczywiście największy problem jest przed świętami, ale wtedy trzeba po prostu uważać, wysyłać odpowiednio wcześniej no i oczywiście informować klientów o tym do kiedy najlepiej złożyć zamówienie, żeby przesyłka dotarła na czas.

Offline

#3 216 20

Max88
Administrator
Windows 7Chrome 48.0.2564.109

Odp: Jakie doświadczenia z Pocztą Polską?

Pocztę traktuję jako przykrą konieczność, bo z jednej strony:
+ bezkonkurencyjnie tanio przy lekkich, małych przesyłkach o niewielkiej wartości (kilkadziesiąt gram, do 100zł)
+ klienci lubią mieć możliwość odebrania przesyłki w urzędzie pocztowym (dla niektórych to jedyna opcja)
ale z drugiej:
- poczta nie jest płatnikiem VAT - czyli klient płaci za wysyłkę, ty od tej kwoty płacisz VAT, ale na podstawie faktury z poczty go nie odliczysz
- drogie pobrania. Przy kwocie powyżej 200zł taniej wychodzi kurier.
- drogie ubezpieczenie (1zł za każde rozpoczęte 50zł)
- problemy z terminowym doręczeniem - o ile jest znacznie lepiej niż 2-3 lata temu i faktycznie większość przesyłek dociera terminowo to nadal kilka procent przesyłek się wlecze
- leniwi listonosze - niektórym nie chce się targać nawet trochę cięższych (kilkadziesiąt gram) poleconych - nawet nie próbują ich doręczyć. Niejednemu nie chce się też awiza wypisać - co jakiś czas wraca przesyłka z adnotacją "nie odebrano w terminie, awizowano powtórnie" a klient jest zdziwiony bo nie wiedział, że jest..
- ginące przesyłki - jeśli ktoś na twojej poczcie zorientuje się, że wysyłasz coś chodliwego to nagle przesyłki zaczną "ginąć" - nawet 3-5% wszystkich nadanych. To samo może być po stronie klienta - jeśli ktoś zwietrzy, że regularnie zamawia fajne rzeczy to też nienajlepiej. Jednej klientce to samo zamówienie wysyłałem 3 razy i 3 razy nie dotarło. Za czwartym razem zawiozłem osobiście.
- brak trackingu dla przesyłek poleconych (tylko pobrania, paczki, zadeklarowana wartość) - jeśli taka przesyłka Ci się spóźnia nie możesz zrobić absolutni nic - tylko reklamacja i czekać na odpowiedź
- koszmarne procedury reklamacyjne - reklamację można złożyć najwcześniej po 14 dniach od nadania przesyłki a na odpowiedź czeka się 4-6 tygodni. Przez ten cały czas nie wiesz nawet (i nikt na poczcie nie wie) czy przesyłka dotarła do adresata.

Wyobraźcie sobie sytuację: klient informuje was, że przesyłki nie dostał, przez 2 tygodnie nic nie możecie zrobić, nawet złożyć reklamacji. Następnie czekacie na odpowiedź miesiąc nie mając dla klienta żadnych informacji. Z punktu widzenia klienta wygląda to tak: zapłaciłem, nie dostałem. Twierdzi, że wysłał, ale po numerze nadania nie mogę nawet sprawdzić czy taka przesyłka faktycznie została wysłana, czy sobie jakiekolwiek cyfry wklepał.
I tak łącznie przez 6-8 tygodni - trzeba sporo szczęścia, żeby w ciągu tego czasu nie zostać obsmarowanym w internecie.

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] claudebot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
e-dziennikpilch - fastfurious - testoweforum123 - vacationrpg - gigarpg